Elektroauto uzlādes vietas ir izvietotas visā Latvijā, un tās atrodas blakus populārām vietām: pie tirdzniecības centriem, degvielas uzpildes stacijām, dzīvokļu ēkām, veikaliem. Uzlādes vietas viegli palīdzēs atrast automašīnas navigācijas sistēma. Uzlādes vietas dažādās pasaules vietās atradīsiet šeit.
Hibrīda modeļiem par uzlādi vispār nav jādomā. Automašīna uzlādēs akumulatoru braukšanas laikā, bremzējot vai esot tukšgaitā.
Elektriskais akumulators (litija jonu polimēra akumulators) ir īpaši radīts tieši ziemeļvalstu klimatam. Hyundai izstrādāto akumulatoru apsildes sistēma nodrošina elektriskajiem akumulatoriem lielāku ekonomiskumu un ilgāku darbmūžu. Ja automašīna lielā aukstumā dažas dienas ir nostāvējusi, var gadīties, ka akumulatora izturības laiks būs īsāks. Tādēļ plānojiet savus izbraucienus tā, lai, ja lielā salā automašīna pāris dienas nav lietota, tad pirms garāka brauciena ņemiet vērā, ka vajadzētu apmeklēt auto uzlādes vietu. Tā kā automašīna uzlādes laikā arī vienlaikus sildās, tad pēc uzlādes varat droši sēsties siltā automašīnā un uzsākt ceļu.
Ar Hyundai lielajiem ar akumulatoru darbināmajiem elektromobiļiem pilsētā var nobraukt gandrīz 700 km un kombinēti – aptuveni 460 km. Faktisko braukšanas distanci ietekmē braukšanas stils un laikapstākļi. Ar plug-in hibrīda modeļiem var nobraukt aptuveni 52 km tikai ar elektrisko enerģiju, pēc tam automātiski pārslēdzoties uz benzīna dzinēju, un var turpināt braukt tāpat kā ar hibrīda dzinēju.
Hyundai elektroauto ir iebūvēta brīdināšanas sistēma, kas diezgan precīzi parāda cik tālu var aizbraukt. Uzlādējamais hibrīds (IONIQ Plug-In) pārslēdzas uz benzīna dzinēju, kad elektroakumulatora līmenis nokrītas līdz 15%. Vienlaikus benzīna dzinējs uzsāk elektroakumulatora uzlādi, taču efektīvāk tomēr ir to uzlādēt ar lādētāju. Hibrīda (IONIQ Hybrid, Tucson mild-hybrid) elektroakumulatoru uzlādēt nevajag, jo tas automātiski uzlādējas pats braukšanas laikā.
Uzlādes laiks ir atkarīgs no tā, cik tukšs ir jūsu automobilis, cik jaudīgs ir lādētājs un cik lielu jaudu var saņemt automobilis. Sīkāku informāciju var atrast modeļa tehniskajos datos vai pie mūsu izplatītāja.
Pateicoties zem automašīnas uzstādītajam akumulatora blokam, elektroauto smaguma centrs atrodas īpaši zemu. Tas uzlabo automašīnas manevrētspēju un kustīgumu. Automašīnām ir autonoma ārkārtas bremzēšanas un aklo stūru noteikšanas sistēma, kā arī sistēma, kas palīdz noturēties uz braukšanas joslas. Inteliģentā ātruma uzturēšanas sistēma papildus kruīza kontrolei automātiski ieturēs arī drošu atstarpi starp jums un priekšā braucošo automašīnu. No drošības viedokļa vissvarīgāko auto virsbūves struktūru nostiprināšanai ir izmantota karstā štancēšana, modernu tehnoloģiju līmvielas u.c.
Neskatoties uz transportlīdzeklī esošajām palīgsistēmām, par satiksmes stāvokļa novērošanu un transportlīdzekļa kontroli vienmēr atbild vadītājs. Tādi apstākļi kā ceļa stāvoklis, ceļa zīmes vai laikapstākļi var ierobežot palīgsistēmu darbību.
Elektromobiļi ir pazīstami ar klusu un vienmērīgu braukšanu. Pilna hibrīda vai plug-in hibrīda automobiļi, kas pilsētas satiksmē izmanto elektromotoru, arī darbojas ļoti klusi. Arī jaunie daļējā hibrīda automobiļi ir pārsteidzoši klusi, piemēram, Hyundai BAYON. Hibrīdie un elektromobiļi ir tādi paši automobiļi kā citi. Braukšana ar tiem nemaz nav sarežģīta.
Kad automašīna ir novietota stāvēšanai, automašīnas sistēma periodiski pārbauda 12 V akumulatora uzlādi un uzlādē to atbilstoši vajadzībai – vismaz ik pēc trijām dienām. Kad automašīna ir savienota ar lādētāju, automātiski notiek arī 12 V akumulatora uzlāde.
Iespējams, ka lūku ir grūti atvērt sniega vai ledus dēļ. Notīriet lūku un tās apkārtni ar sniega slotiņu un mēģiniet to atvērt vēlreiz. Ja lūka tomēr neatveras, ar nelielu spēku paklauvējiet pie lūkas, lai sadauzītu ap to esošo ledu, un atveriet lūku. Pirms uzlādes kontakta ievietošanas, notīriet zem lūkas uzlādes savienojumu vietas apkārtnē esošo sniegu. Pabeidzot uzlādi, pirms lūkas aizvēršanas notīriet uzlādes savienojumu apkārtni no tur sakritušā sniega vai lietusūdeņa.
Iespējams, ka ir radusies kļūme strāvas tīkla savienojumā vai uzlādes ierīcē. Atvienojiet lādētāju no strāvas tīkla un automašīnas. Vizuāli pārbaudiet uzlādes iekārtu un strāvas tīkla savienojumu, vai nav redzamas ārēju bojājumu pazīmes. Ja uz automašīnas oriģinālās uzlādes ierīces ir pamanāmas bojājumu pazīmes, vērsieties pie Hyundai pārstāvniecības.
Šī lampa iedegas tad, kad augstsprieguma akumulators ir iztukšojies līdz kritiskajai robežai. Pie pirmās iespējas pieslēdziet automašīnu lādētājam. Ja turpināsiet braukt, akumulators var iztukšoties pilnībā un automašīna var apstāties.
Tāpat kā automašīnai ar iekšdedzes dzinēju, degvielas patēriņš ir atkarīgs no gadalaika, temperatūras, ceļa apstākļiem, braukšanas ātruma, braukšanas stila un riepu spiediena, arī elektroauto elektrības patēriņu ietekmē šie paši faktori. Parastie faktori un braukšanas metodes, kas veicina ekonomiskumu, arī palīdzēs, lai ar vienu uzlādes reizi varētu nobraukt lielāku attālumu.
Automašīnas instrumentu panelī var apskatīt veikto braucienu elektrības patēriņu. Piemēram: elektrības patēriņš ir 15 kW uz 100 km. Sareiziniet 15 kW ar savu elektrības tarifu un saņemsiet elektrības cenu par 100 km. Elektrohibrīda izdevīgumu vislabāk var novērtēt, ja akumulators tiek uzlādēts no strāvas tīkla pēc iespējas biežāk, ideāli – vienmēr, kad akumulators ir tukšs. Jo lielāks ir elektrobrauciena īpatsvars, jo ekonomiskāka ir automašīna.
Hyundai augstsprieguma akumulatoram dod 8 gadu garantiju. Tā ir prece ar ilgu darbmūžu.
Elektroauto nav atļauts vilkt, transportēšana ir jāveic, novietojot to uz cita transporta.
Glābšanas dienestam pastāv iekšējās kārtības noteikumi šādām situācijām. Ja elektroauto aizdegas, no sākuma ir jāinformē apkārtējie cilvēki par radušos briesmām un jāsazinās ar glābšanas dienestu.
Ja elektroauto ir pievienots uzlādes stacijai, automašīnas apsildes un dzesēšanas sistēmas var būt ieslēgtas. Uzlādes laiks būs ilgāks atbilstoši tam, cik lielas noslodzes sistēmas automašīnā tiek izmantotas. Visvienkāršāk līdz uzlādes beigām atlikušo laiku var pārbaudīt instrumentu panelī.
Lietojumprogrammatūras atjauninājumi elektroauto sistēmām tiek saņemti no ražotāja rūpnīcas atbilstoši vajadzībai. Regulāra lietojumprogrammatūras atjaunināšana vai t.s. kalibrēšana nav paredzēta. Ja vēlaties pārbaudīt, vai automašīnai nav ražotāja lietojumprogrammatūras atjauninājumu, vērsieties Hyundai apkalpes centrā.
Zvaniet uz uzlādes punktā norādīto klientu atbalsta numuru. Ja automašīnu nav iespējams uzlādēt, sazinieties ar auto palīdzību.
Tas ir atkarīgs no mājas elektrosistēmas: cik fāžu tiek lietots, galvenā drošinātāja jaudas, fāžu sadales, utt. Iesakām konsultēties ar uzņēmumu, kas ir specializējies elektrodarbos.
Pagarinātāju nav ieteicams izmantot. Ja jums tomēr tas jādara, atritiniet pagarinātāju visā tā garumā. Pārliecinieties, vai pagarinātājs ir pietiekams nepieciešamā apmēra strāvas nodošanai tālāk.
Elektroauto ir jāveic regulāra apkope reizi gadā vai ik pēc 15 000 km. Ir jānomaina salona gaisa filtrs, bremžu šķidrums, reduktora eļļa. Papildus ir paredzēta arī automašīnas sistēmu kontrole ar diagnostikas iekārtām. Iesakām apkopes veikt oficiālā Hyundai pārstāvniecībā, jo elektroauto tehnoloģija ir ļoti specifiska, un, lai ar to darbotos ir nepieciešamas specifiskas zināšanas. Nepietiekama automašīnas kontroles veikšana vēlāk var radīt lielus remonta vai apkopes izdevumus.
Izmēģinājuma braucienus ar Hyundai automašīnām var veikt pie tuvākā dīlera.
Aizpildiet kontaktformu, un mēs ar jums sazināsimies, lai izteiktu personalizētu piedāvājumu.
Fotogrāfijas: Teslabjørn, Mārcis Gaujenietis/Kursors